Veel gestelde vragen over de 365 dagen coronagarantie

Heb je een vraag over de 365 dagen coronagarantie die GaiaZOO biedt? GaiaZOO krijgt dagelijks veel vragen binnen. De meest gestelde vragen staan daarom hieronder.


Giraffen

Ontvang ik als abonnementhouder compensatie voor de dagen dat GaiaZOO door de lockdown gesloten is geweest?
Had jij tijdens de lockdown van 15 december 2020 tot 19 mei 2021 een actief GaiaZOO-abonnement? Dan heb je recht op compensatie van het aantal dagen dat je, vanwege de lockdown, geen bezoek hebt kunnen brengen aan de ZOO. GaiaZOO zorgt ervoor dat deze gemiste dagen automatisch worden toegevoegd aan de einddatum van je abonnement. Hier hoef je zelf niets voor te doen.

Vanaf wanneer wordt deze compensatie geteld?
GaiaZOO compenseert jouw gemiste abonnementsdagen tussen 15 december 2020 en 19 mei 2021.

Hoe kan ik compensatie aanvragen?
Tijdens de eerste lockdown in 2020 moest jij als abonnementhouder deze compensatie zelf aanvragen. Dat hoeft nu niet en gebeurt automatisch.

Mijn abonnement is tijdens de lockdown verlopen. Hoe ontvang ik toch deze compensatie?
Verliep jouw abonnement tijdens de lockdown? Dan worden de gemiste dagen bijgeschreven op jouw abonnementspas met ingang van de heropeningsdatum van 19 mei 2021.

Kan ik ook afzien van de compensatieregeling? Hoe?
Als dank voor de steun van onze Vrienden van Gaia hebben we ervoor gekozen om iedereen de compensatie toe te kennen. Wil je ons toch op een andere manier steunen, dan kan dat natuurlijk. Adopteer bijvoorbeeld hier een dier!

Mijn gezinsleden hebben abonnementen met een verschillende afloopdata. Hoe wordt hiermee omgegaan?
De compensatieregeling wordt op persoonsniveau uitgevoerd. Je kunt inloggen op mijn.GaiaZOO.nl om de nieuwe afloopdata in te zien.

Mijn kind heeft het gratis ‘abonnement voor de allerjongste’. Wordt dit nu ook verlengd?
Compensatie van gemiste abonnementsdagen wordt enkel uitgekeerd in geval van een betaald abonnement.

Mijn kind is in de tussentijd 3 jaar geworden en had een gratis ‘abonnement voor de allerjongste”. Hoe nu verder?
Vanaf de leeftijd van 3 jaar gaat je kind ook betalen voor zijn/haar GaiaZOO abonnement. Het afsluiten van dit abonnement doe je hier: mijn.GaiaZOO.nl

Waar kan ik zien of deze compensatieperiode ook daadwerkelijk is toegevoegd aan mijn abonnement?
Om de gegevens van je abonnement in te zien, kun je inloggen in jouw GaiaZOO omgeving. Hier vind je ook de nieuwe einddatum van je abonnement terug na de compensatie. Inloggen doe je via mijn.GaiaZOO.nl/login

Er heeft tijdens de lockdown een overlijden van een (actieve) abonnementhouder plaatsgevonden. Wat moet ik doen?
We willen je verzoeken om hiervoor contact op te nemen met onze bezoekersservice via info@GaiaZOO.nl of +31(0)45 567 60 70.

Vanwege de door jullie aangegeven mogelijkheid tot 365 dagen coronacompensatie heb ik er nog geen gebruik van gemaakt om mijn abonnement(en) te verlengen. Hoe gaat dit in zijn werk als mijn abonnementen na deze compensatieperiode vervallen? Tegen welk tarief kan ik dan verlengen?

Een geldig abonnement (ook na compensatie) kan altijd met vriendenkorting worden verlengd. Let op: verleng voordat je abonnement verloopt (je nieuwe afloopdatum kun je in mijn.GaiaZOO.nl inzien)

 

Deel deze pagina

Je wordt binnen 3 seconden doorverwezen naar GaiaZOO